Jaký pohyb doporučujete při hubnutí?

By | 1.5.2020

Často se mne ptáte, jaký pohyb doporučuji při hubnutí a také vás zajímá, jaké cvičení provozuji já. Mám ráda jednoduchost. Nejen v přístupu ke stravování, ale také v pohybu a nejraději mám chůzi. Obyčejnou chůzi, na kterou nepotřebujete žádné extra vybavení, tělocvičny, značkové oblečení a proto pro řadu lidí není dost atraktivní a cool. Chůze pro hubnutí se však přímo nabízí a doporučuje.

Pokud hledáte nějaký pohyb, se kterým začnete, hledáte způsob, jak začít se zlepšováním kondice, tak chůze je super.

Pozitiva chůze (nejen) pro hubnutí

Určitě a jednoznačně:

  • podpoříte svůj kardiovaskulární systém (srdce a cévy, oběh krve)
  • podpoříte dýchací systém
  • podpoříte metabolismus (spalování, získávání živin a vylučování odpadu)
  • podpoříte nervový systém (předejdete předčasné degeneraci mozku)
  • předejdete potížím s hybností a udržíte si pohyblivost do vysokého věku.

 

Jak moc chodit?

Doporučuje se 10 tisíc kroků, to je dobré pro udržení kondice a pro začátek. Dělá to 6-7 kilometrů denně. Pokud chcete zhubnout, tak přidejte. 5 tisíc kroků navíc každý den bude fajn. A také přidejte na rychlosti a intenzitě chůze.

Pokud nejste zvyklí chodit a hýbat se, začněte procházkou každý druhý den. Hlavně se postarejte o pravidelnost. Pak o intenzitu.

Jaké tempo zvolit?

Začněte chodit tempem, jak jste zvyklí, postupně přidávejte na rychlosti a nebo střídejte 10 minut normální tempo a 10 minut rychlé tempo.

 

Jak dlouho chodit?

Je potřeba v kuse chodit aspoň půl hodiny. Při krátké procházce se ani nestihnete zapotit a zvýšit tepovou frekvenci. Čím rychlejší chůze, tím zase lepší efekt na hubnutí. Vycházkové tempo bude mít menší efekt, ale podpoříte pohybový aparát, zbavíte se stresu a to je také přínos.

Za jak dlouho uvidím výsledky?

Pokud budete chodit pravidelně, zvyšovat tempo chůze, uvidíte efekt po měsíci. Nečekejte pevnější svaly a štíhlejší pas hned po první procházce. Pravidelnost udělá své. Buďte trpěliví zpočátku.

Berte chůzi jako rovnocennou pohybovou aktivitu

Stačí kvalitní boty, co vás netlačí, nedřou a nepadají z nohy a můžete nerušeně chodit a soustředit se jen na pohyb.

 



 RNDr. Blanka Roučková

Mojí vášní je jednoduchost a efektivita ve stravování i cvičení.Pomáhám ženám zhubnout a zlepšit kondici díky doplnění výživy bez složitých jídelníčků a komplikovaných cvičení. 

Chcete vědět, jak výsledku dosáhly stovky žen před vámi? Napište mi.

Sledujte FB stránku Hubnutí a výživa nebo speciální skupinu pro ženy Zhubněte s námi

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *