Jaké jsou cesty ke zhubnutí?

By | 28.1.2020

Cesta ke zhubnutí. Jak zdravě zhubnout a váhu udržet.

Pokud se máme bavit o zdravém zhubnutí a následném udržení váhy bez jojo efektu, pak určitě nečekejte, že vám budu vyprávět o zázračných přípravcích, po jejichž požití zhubnete přes noc. Obecně – vždycky, když někdo slibuje výsledky bez práce, je na tom něco podezřelého.
Pro hubnutí potřebujeme určité změny v životním stylu udělat. Některé fungují spolehlivě a výsledky jsou vidět brzy, některé jsou běh na delší trať, ale nesou dlouhodobé výsledky. Přece chcete zhubnout a tu proštíhlenou postavu si udržet, nebo ne?

Zhubnout 10, 15, 20 i více kilo není otázkou dnů nebo několika málo týdnů, ale vezme to určitou dobu. Zkuste počítat. Zdravá rychlost redukce váhy je 2-3 kg za měsíc. Jak dlouho tedy zabere zhubnutí 10 nebo 20 kilogramů? To je otázka několika měsíců.

Na fázi zhubnutí ještě navazuje fáze udržovací, musíme si zafixovat nové stravovací návyky a váhu si náležitě ohlídat, aby se nám nevrátila. Určitě to není o tom, že na oslavu zhubnutí 20 kil uspořádám hody s půlkou prasete a sudem piva. Je to logické? Je to jako s jinými návyky. Musí se zafixovat, abychom je časem dělali automaticky.

Jak  cesta ke zhubnutí tedy vypadá?

Zdravě zhubnout kilogramy tuku se nestane zázrakem. Obecně platí, že musíme přijmout méně kalorií než vydáme a zároveň musíme přijmout více živin. Lidé snadno omezí příjem jídla, nasadí dietu – to je právě ta cesta omezení kalorií. Nebo začnou hodně cvičit – opět snaha vydat více než je příjem. Ale to zásadní – přidat živiny – to už neřeší nebo to nejde tak dobře, protože neví prostě jak na to.

A víte, co vědci zjistili? Že pro zdravé hubnutí není tím nejdůležitějším množství kalorií, bílkovin, sacharidů a tuků, velikosti porcí a kolikrát denně jíme. ALE to, kolik živin tělu dáme. Takže člověk, který si příliš nehlídá porce a kalorie, ale dokáže tělu dodat hodně živin, se mnohem snadněji udrží na své optimální váze než ten, kdo úzkostlivě hlídá porce a kalorie, ale nezajistí veškeré potřebné živiny.

Lze využít jednu ze dvou cest, které jsou funkční.

První je cesta jídelníčku, dietologa.

Tady je princip založen na přesném výpočtu kalorií a jednotlivých složek jídelníčku, aby byly splněny živiny co do množství a poměru. Znamená to plánovat a hlídat všechna jídla, většinou to znamená i vynechat jídla v restauraci či kantýně v práci, přesně plánovat i svačiny a takovýto režim většina lidí dlouhodobě nezvládne. Proč?

Buď z hlediska náročnosti denní přípravy jídel, na což nebyli zvyklí nebo z hlediska pocitu svázanosti nějakým rozpisem, ze kterého nemohou uhnout. U seznamu doporučených potravin pak často dochází k jednotvárnosti, protože klient si oblíbí nějakou variantu pro její jednoduchost či dostupnost nebo po počátečním nadšení a dávání priority jídelníčku toto opadne a pak už je to jen nutné zlo – nakupovat, vařit, dávkovat a tak pořád dokola. Vytratí se radost. A také není jistota všech potřebných živin – vitamínů a minerálů v čerstvých potravinách ubývá a i když budete jíst podle jídelníčku, je velice těžké ba nemožné dodat tělu kompletní škálu mikroživin.

Je snazší pracovat na sobě chytře než tvrdě, práci stejně udělat musíte. Ale proč se štvát, honit, stresovat mezi nakupováním a tělocvičnou? Do toho šéf, děti, manžel, rodiče, …. a zjistíte, že na hubnutí nemáte klid a sílu.

Je to moc složité…. Je to tak těžké….

Proto ráda používám chytré vychytávky – pomohou na správné cestě. Používáte je v životě běžně pro usnadnění. Nikde není psáno, že jet autem je nefér, protože je přirozené chodit pěšky.

Chytré vychytávky ….

Mezi takové vychytávky, co pomáhají, můžete zařadit třeba i posilovací stroje v posilovně a cvičební nářadí.

Cesta kvalitních doplňků pro intenzivní doplnění živin

Tou efektivní a chytrou cestou je cesta s využitím kvalitních potravinových doplňků (ale pozor – tady nemluvím o nějakých zázračných tabletách). Jde o to pomocí doplňků zajistit více výživy pro tělo, obohatit stravu o ty složky, které dlouhodobě chybí, pomoci tělu vyčistit se a nastartovat. Takto se používají doplňky s kvalitními proteiny, vláknina, vitaminové přípravky, antioxidanty, omega 3 mastné kyseliny a další, přesně podle toho, co ve stravě chybí.

Odjakživa lidé používali byliny na pročištění těla nebo pro jiné účinky. Jenže kdo je dneska znalec, aby znal všechny rostliny, věděl, kdy sbírat, co použít, jak to zpracovat a dávkovat? Ale jsou odborníci, kteří to dělají pro jiné. Jejich znalosti využijeme. Protože oni to pro nás vytvoří, aby se nám potřebné živiny a byliny dobře dávkovaly, konzumovaly.

Díky tomu, že ohlídáme přísun kalorií a hlavně živin, je tato cesta pro mnoho lidí mnohem snazší a dlouhodobě zvládnutelná. Neznamená to zároveň trvalé rozloučení s oblíbenými jídly, s obědy v pracovní kantýně nebo se svačinami doma s dětmi.

Tato cesta neznamená že bychom ve stravě ponechali jako základ nezdravé věci – jídelníček celkově zlepšíme. Snažím se vést klienty k tomu, aby si sami uměli vybírat vhodné potraviny a vylepšit svůj jídelníček a postupně do něj dostat vše, co tělo potřebuje. Jenom tak je možné váhu dlouhodobě udržet. Jediná cesta je trvalá změna stravovacích návyků a životního stylu. Ale nastartování celého procesu je mnohem jednodušší. Klient na takovém režimu, kdy tělo efektivně vyčistíme, zrychlíme metabolismus, kdy jsou potřebné chybějící živiny průběžně dodávány pomocí nutričních doplňků, vidí rychle efekt, může fungovat dostatečně dlouho a pohodlně.

Zajímá vás efektivní metoda zhubnutí s garantovaným výsledkem? Vyplňte kontaktní formulář nebo mi rovnou napište.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *