Odstraňte zlozvyky, které vám brání zhubnout.

By | 16.9.2017

Pokud jste nespokojeni se svým tělem, možná jsou zde určité faktory, které vám brání zhubnout a dosáhnout vysněné postavy. Samozřejmě zde nebudeme mluvit o lidech, kteří mohou sníst cokoliv v jakmkoliv množství, dělat cokoliv je napadne a stále vypadají úchvatně. Budeme mluvit o většině z nás, kteří to štěstí nemají.

Existuje mnoho lidí, kteří pro které to je boj po celý svůj život, aby udrželi dokonalou postavu.

V podstatě existují návyky (zlozvyky), které mají nejhorší dopad na tělesnou váhu a kondici a pokud je vezmete v úvahu, pohlídáte si je u sebe, tak zjistíte, co to udělá s vaším tělem.

  1. Stres

Ano, stres má velký dopad na metabolismus. Má vliv na to, že vaše tělo touží po jídle a že nakonec sníte všechno, co vám přijde do ruky. Jídlo ale není řešením problémů. Zkuste si najít jinou cestu, jak řešit to, co vás obtěžuje. U některých lidí tohle funguje extrémně. Zbavte se stresu a touha po jídle zmizí.

  1. Přeskakování jídel

Lidé si myslí, že jíst méně je ta správná cesta k vysněnému tělu. Ale pojud jíte jedno velké jídlo, vaše tělo se bude snažit uchránit všechny živiny, co v tom jídle dostane. To není dobré pro celkové fungování těla. Také řada lidí vynechává snídani, ale z hlediska nastartování metabolismu je to nejdůležitější jídlo dne. Možná právě vynechání jídel vám brání zhubnout.

Vynecháním snídaně způsobíte to, že budete jíst více během dne, aniž si to uvědomíte. Zkuste si nastavit pět menších jídle během dne, nejezte už pozdě večer. Ne po 20. hodině, pokud chodíte spát kolem 23. hodiny. Pozdní jídlo je také důvodem, proč se nemůžete uklidnit, ponocujete, protože se vám nechce spát. Ráno jste pak unavení, nechcete snídat a celé kolo začíná znovu.

  1. Jíte příliš rychle

Pokud jíte moc rychle, způsobujete si dlouhodobé problémy. Měli byste vědět, že každé sousto je třeba důkladně kousat. 30-40x prožvýkat, než spolknete. Je to důležité pro správné zpracování potravy a získání živin. I když se často tvrdí, že na rychlosti jídla nezáleží. Navíc dáte tělu prostor, aby vám vyslalo signál, že je nasycené. Dejte si na jídlo čas, výsledkem bude, že sníte méně, ale kvalitněji z vašeho jídla tělo získá živiny a vy budete hubnout snadněji.

  1. Vstáváte pozdě

To způsobuje pak hormonální chaos ve vašem těle. Speciálně  se jedná o hormony, které ovlivňují pocit hladu a pocit nasycenosti. Jedná se o ghrelin a leptin. Jeden je hormon hladu a druhý signalizuje pocit nasycení. Spánek oba hormony zbavuje toho, co potřebují dělat pro vaše zdraví. Výsledek je, že pak jíte pozdě a také nemáte dostatečně dlouhý spánek. A to vám brání zhubnout.

  1. Nadbytek kofeinu

Nadměrná konzumace kofeinu způsobuje sekreci kortizolu, známého jako stresový hormon. Ten způsobuje chutě na sladké a tučné. Dovedete si představit, co to způsobí? Možná je to i váš problém. Buďte opatrní v konzumaci kofeinu, jinak budete mít i jiné výsledky než jenten, že se udržíte vzhůru.

  1. Nadměrná spotřeba polotovarů a zpracovaných potravin

Možná to je příčinou vaší nadváhy, protože takové potraviny vám brání zhubnout. Zpracované potraviny jako sladkosti, cukrovinky, potraviny s vysokým množstvím tuku vám způsobí ještě větší nárůst váhy. Sušenky, oplatky, koláče a buchty, zmražená pizza, uzeniny a další polotovary vám ke zhubnutí nepomohou. Vyhněte se jim, nahraďte je zdravými alternativami a uvidíte, co to udělá s vaším tělem.

  1. Málo pijete vodu, nemáte žízeň

Hlavní důvod je ten, že nepijete dotatek vody.  Lidé nevěří, že jejich tělo potřebuje hlavně vodu a pijí množství slazených nápojů, sycených limonád, různých šťáv a džusů a to přispívá k nadváze a k horší kondici. Naučte se pít vodu, pijde 2 litry vody a tím zlepšíte svůj metabolismus, čištění těla a také voda zabere nějaké místo v žaludku a nebudete mít takové chutě. Ukazuje se, že správný příjem vody také redukuje riziko srdečního záchvatu, bolestí hlavy a zlepšuje detoxikaci těla. Takže pijte více vody.

  1. Nakupování v centrálních uličkách obchodního centra

Zde totiž najdete nejvíce zpracovaných potravin, nezdravých nápojů. zkuste se projít po okraji a uvidíte i jiné potraviny než jenom ty z reklamy. Vyhýbejte se pultům s uzeninami, tučnými sýry a připravenými saláty a pomazánkami. Ušetříte peníze a budete mít možnost najít zdravější alternativy a bude se vám hubnout snadněji.

Co závěrem?

Staré nezdravé zvyky zkuste nahradit novými zdravějšími. A když přidáte pravidelnou fyzickou aktivitu, dočkáte se krásných výsledků.

Volně přeloženo ze: www.fhfn.org