Jídelníček hubnutí – obědová inspirace

By | 1.9.2015

Někdy se mě klienti ptají, co jím, co vařím, takže se opět podělím. Jestli to někomu přijde příliš jednoduché, tím lépe. Nejím složitě, nesnáším složité nakupování, tím méně složité vaření a hodiny strávené v kuchyni. Zvláště dnes, když je venku 32°C, se mi u rozpálené plotny stát nechtělo.

DDSC_0375neska jsem měla na oběd málo času, proto jsem volila věci, co se dají rychle upravit. Kuskus – stačí zalít vroucí vodou a pár minut nechat nabobtnat. Červená čočka se také vaří rychle a nemusí se namáčet. Během čtvrthodiny je hotová. Směs zeleniny  (mrkev, celer, lahůdková cibulka včetně zelené nati, paprika) rychle osmahnutá na kokosovém oleji, podlitá deckou vody a 10 minut dušená. Zůstane křupavá, v těle nepůsobí kyselinotvorně a zachová vitaminy, minerály, enzymy (pamatuje – kritická doba tepelné úpravy zeleniny je 20 minut). Na závěr čerstvé červené rajče nakrájené na kousky. S nějakým kořením si hlavu nelámu, zelenina před koncem dušení ochucená několika kapkami sojové omáčky shoyu, čočka pouze několika zrnky mořské soli, kuskus jsem si neosolila vůbec. Aspoň vynikne přirozená chuť zelenin. Tělo se v horku také uvolní.

Takže pěkný letní talíř. Půlku tvoří zelenina, část zeleniny je syrové, zbytek šetrně upravený. Dál máme zdroj sacharidů s nízkým glykemickým indexem (čočka a kuskus i zelenina) a zdroj bílkovin (čočka). Něco málo rostlinných tuků (varianta – ráda dusím zeleninu se slunečnicovými semínky).